۴۰۸

اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو

اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو

اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو در روستای طبس شهر سبزوار واقع شده است ین روستا به عنوان بهشت طبیعت گردی استان خراسان رضوی شناخته شده است و دارای آب و هوایی خنک و دلنشین است ...

اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو در روستای طبس شهر سبزوار واقع شده است این روستا از توابع بخش خوشاب شهر سبزوار است و در ۲۰ کیلومتری شمال شهر قرار دارد. این روستا به عنوان بهشت طبیعت گردی استان خراسان رضوی شناخته شده است و دارای آب و هوایی خنک و دلنشین است که همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است. تور ویژه طبیعت گردی، روستا گردی و کوهنوردی از برنامه های تفریحی تدارک دیده شده ویژه گردشگران این اقامتگاه می باشد.

این اقامتگاه در بخش سلمان ها در روستای طبس قرار دارد. سلمان ها قبیله ای قدیمی اهل هنر بوده اند شامل سه برادر و دو خواهر. ننه کلو دختر قبیله ی سلمان ها بود که 9 فرزند داشته است که همگی به شغل های محلی نظیر نانوایی، فرت بافی و ... مشغول هستند. بابا کلو نیز داماد قبیله سلمان ها و آشپز مجالس نذری و مذهبی بوده است. اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو نیز توسط این خاندان اداره می شود که از زمان های قدیم اکثر کار های روستا بر عهده آن ها بوده است.

این اقامتگاه بوم گردی دارای 6 باب اتاق می باشد و ظرفیت پذیرایی از 40 گردشگر را دارد.

از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به پرسنل مسلط به انگلیسی، اینترنت، سرویس بهداشتی ایرانی، حمام مشترک، راهنمای تور گردشگری، سیستم های گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد.

گردشگران عزیز در این اقامتگاه می توانند به کارگاه شیره انگور، ربگیری، آبغوره و عرقیات ارگانیک، نان آتشی، کارگاه فرت بافی و پشم ریسی بروید و در انجام این فعالیت ها به صاحبان آن ها کمک کنند و لذت ببرند.

همچنین انواع غذا های محلی این منطقه مانند قورمه نون تو روغن، قورمه جوش، آوجیج، اشکنه قورمه، آب گوشت، کمه جوش، دلمه، شالی حلبه، مرغ شکم پر و چلو گوشت در این اقامتگاه بومی سرو می شود که گردشگران می توانند با هماهنگی قبلی سفارش خود را به پرسنل مجموعه اعلام بفرمایند.

در اقامتگاه بوم گردی ننه کلو بابا کلو مراسم هایی چون اجرای موسیقی زنده محلی، شاهنامه خوانی، نمایش های آئینی در فضا های سنتی برگزار می شود و گردشگران می توانند به نظاره آن بنشینند.

-اقامتگاه-بوم-گردی-ننه-کلو-باباکلو-417141-همگردی

-unnamed

-1199552_767

-اقامتگاه-بوم-گردی-ننه-کلو-باباکلو-417148-همگردی-1

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved