۱۲۲۹

حقایقی جالب درباره سوئد

حقایقی جالب درباره سوئد

سبک زندگی سوئدی ها خیلی ها را متعجب می کند. به عنوان مثال پیتزا با موز درست می کنند یا بر اساس قانون ژانت زندگی می کنند و یا یک هتل را هر سال از نو بازسازی می کنند.


کشور سازگار با محیط زیست

هتل


اگر می خواهید بدانید سبک زندگی سازگار با محیط زیست چگونه است پیشنهاد می کنم سفری به کشور سوئد داشته باشید. سوئد اولین کشوری است که به جای گازولین از سوخت زیستی استفاده کرده است. درصد تولید زباله و سیستم بازیافت در سوئد صفر درصد است و به همین دلیل برای تمام دنیا یک کشور نمونه است.


هتلی که هر سال از نو بازسازی می شود

هتل


نخستین هتل یخی در سوئد ساخته شده است هر سال در ماه های دسامبر تا آوریل از نو بازسازی می شود. دیوار، مبل، بار و حتی لیوان های این هتل از یخ ساخته شده اند. هیچ کدام از اتاق های این هتل شبیه هم ساخته نشده اند و هنرمندان زیادی از سرتاسر دنیا برای طراحی این هتل دعوت شده اند.


زندگی بر اساس قانون ژانت

هتل


قانون ژانت در واقع یک آیین نامه رفتاری است که بیشتر در کشورهای اسکاندیناویایی رواج دارد. با 10 نمونه از قوانین ژانت آشنا شوید:
نباید فکر کنید آدم خیلی خاصی هستی.
نباید فکر کنید از دیگران خوب تری.
نباید فکر کنی از دیگران باهوش تری.
نباید خودت را بهتر از دیگران تصور کنی.
نباید فکر کنی بیشتر از دیگران می دانی.
نباید فکر کنی از دیگران مهم تری.
نباید فکر کنی که در هر چیزی خوبی.
نباید به دیگران بخندی.
نباید فکر کنی همه به تو اهمیت می دهند.
نباید فکر کنی که می توانی به دیگران چیزی یاد بدهی.
برای درک این قوانین باید به فروشگاه ها یا رستوران های سوئد بروید و با چشم خودتان ببینید که سوئدی ها هرگز دانش و ثروتشان را به رخ نمی کشند و هرگز خودشان را برتر از دیگران نمی بینند.


فیکا

هتل


فیکا تایم استراحت همراه با نوشیدن قهوه در طول روز است و یکی از مهم ترین قسمت های زندگی سوئدی هاست. هرگز به یک سوئدی نگویید که نوشیدن قهوه مضر است. فیکا در واقع یک ملاقات فرهنگی واقعی است برای صحبت کردن در مورد کار و زندگی و در عین حال لذت بردن و استراحت.


پیتزا با موز

هتل


رستوران های ایتالیایی زیادی در سوئد وجود دارد اما غذاهای متفاوتی نسبت به نقاط دیگر دنیا دارد. به عنوان مثال یکی از معروف ترین غذاهای سوئد پیتزا کباب است که با گوشت کبابی و یک سس مخصوص درست می شود. یکی دیگر از غذاهای خاص این کشور پیتزا با موز است که در بیشتر فست فودهای این کشور یافت می شود.


فاصله شخصی

هتل


سوئدی ها به رعایت فاصله شخصی با دیگران اهمیت زیادی می دهند و هرگز دیگران را آزار نمی دهند. آن ها حتی در صف اتوبوس با فاصله مشخصی از یکدیگر صف می بندند.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved