۱۹۷

کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟

کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟

شرکت «Official ESTA» که در حوزه خدمات ویزا فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود از کشورهایی نام برده است که بیشترین کاهش درآمد را در نتیجه پاندمی کرونا در جهان متحمل شده‌اند...

فهرست کشورهایی که بیشترین میزان خسارت را در اثر شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری متحمل شده‌اند، منتشر شد.


شرکت «Official ESTA» که در حوزه خدمات ویزا فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود از کشورهایی نام برده است که بیشترین کاهش درآمد را در نتیجه پاندمی کرونا در جهان متحمل شده‌اند. جین فارستر، مدیر بخش توسعه بین‌المللی Official ESTA، می‌گوید:

از آنجا که سفر ماه‌ها است متوقف شده است، مشاغل در کشورهای مختلف جهان که برای اقتصاد خود به گردشگری متکی بودند، شاهد کاهش چشمگیری در درآمدها و تولید ناخالص داخلی هستند. با توجه به اینکه سفر و گردشگری سهمی ۸٫۹ تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخلی کل جهان دارند، تماشای خسارت کل ۱۹۵ میلیارد دلاری در کل دنیا در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۰، موضوعی به‌شدت متاثرکننده است.

در ادامه، ۱۰ کشوری که طی چهار ماه اول سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان دلارهای از دست رفته را در صنعت گردشگری و در اثر شیوع کرونا دارند، معرفی شده‌اند.

۱. آمریکا

-6ce5548e-203e-4c55-95fa-fbeb8d5211ab

ایالات متحده آمریکا رکورد بیشتری شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در یک کشور را به خود اختصاص داده است. این کشور با خسارت ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار دلاری در درآمدهای بخش گردشگری در صدر فهرست قرار می‌گیرد. این خسارت فقط مربوط به چهار ماه اول سال ۲۰۲۰ است. تا آخر ماه مارس، ۳۱ ایالت از کل ۵۰ ایالت‌های آمریکا وارد فاز قرنطینه شدند و وزارت کشور ضمن اعلام وضعیت سطح چهار در کشور و توصیه مبنی بر «سفر نکردن»، از شهروندان این کشور خواست که از سفرهای بین‌المللی اجتناب کنند و اگر در خارج به سر می‌برند، فوری به کشور بازگردند. آن‌ها همچنین ورود هر مسافری را از منطقه شینگن اروپا، بریتانیا و ایرلند را به خاک آمریکا ممنوع اعلام کردند.

۲. اسپانیا

-b09a0c68-59a8-448e-b1d1-b7f18b60b0cb

کشورهای اروپایی نیمی از فهرست را اشغال کرده‌اند. تا ماه ژوئن، اسپانیا شاهد کاهش ۹۸ درصدی در آمار ورودی‌های بین‌المللی بود و از نظر درآمدهای از دست رفته گردشگری در اثر دنیاگیری کرونا، با کاهش ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار دلاری در رده دوم جای گرفته است. به‌محض اینکه شیوع کووید ۱۹ در این کشور تاحدی تحت کنترل گرفته شد که گردشگران خارجی بتوانند با خیال راحت به اسپانیا بازگردند، دستور قرنطینه‌ای که از جانب مسئولان بریتانیا برای آن دسته از شهروندان بریتانیایی که از اسپانیا به خانه بازمی‌گردند، باعث شد که بسیاری از مسافران بالقوه‌ای که هر سال برای تعطیلات تابستانی به این کشور سفر می‌کردند از تصمیم خود منصرف شوند و بازارهای گردشگری اسپانیا همچنان خالی از مسافر باقی بمانند.

۳. فرانسه

-f8321418-9976-4e05-a22c-d9fce6989afc

فرانسه پربازدیدترین کشور در جهان به شمار می‌آید و هر سال پذیرای حدود ۸۹ میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان است؛ اما ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ خسارتی هنگفت بر کسب‌وکار گردشگری این کشور وارد کرد و هشت میلیون و ۷۶۷ هزار دلار از درآمدهای این صنعت در فرانسه کاست و در نتیجه، این کشور را در رده سوم فهرست قرار داد. فرانسه دومین کشور اروپایی از لحاظ ضرر و زیان وارده بر صنعت گردشگری است.

۴. تایلند

-b5fe659f-d0bf-4cb7-be91-e8f07bdb0958

تایلند که عملکرد خوبی از نظر مهار ویروس کرونا در خلیج داشته و ۸۷ روز بدون گزارش حتی یک مورد ابتلای جدید را پشت سر گذاشته است، می‌گوید قصد ندارد مرزهای خود را تا سال آتی به روی گردشگران بین‌المللی باز کند. این کشور جنوب شرقی آسیایی تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۰ هفت میلیون و ۸۲۲ هزار دلار از درآمدهای گردشگری خود را در نتیجه شیوع کرونا از دست داد.

۵. آلمان

-b4aa3061-633b-4336-b4ac-877b3e845023

آلمان به‌عنوان کشوری در حوزه شینگن که یکی از اولین کشورهای درگیر با شیوع کووید ۱۹ بود، از جمله کشورهای اروپایی است که مرزهای خود را از ابتدای مارس به روی مسافران بست و متحمل زیان هفت میلیون و ۲۲۵ هزار دلاری در درآمدهای گردشگری شد. این کشور مرزهای خود را به روی مسافرانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا، ایسلند، نروژ، لیختن‌اشتاین و سوئیس می‌آیند گشوده است.

۶. ایتالیا

-3ef5f1fd-1bba-4835-97ff-5efc14c17a76

پس از آنکه ویروس کرونا در ماه مارس به سراسر اروپا راه یافت، ایتالیا به سرعت تبدیل به کانونی برای گسترش این ویروس در قاره اروپا شد. در نتیجه، مسئولان این کشور با اتخاذ قوانینی سختگیرانه‌، کشور را به‌مدت چندین هفته قرنطینه کردند. هرگونه رفت‌وآمدی بین مناطق مختلف کشور ممنوع اعلام شد و به ساکنان آن گفته شد تا جز موارد ضروری و جز در زمان‌هایی که باید بر سر کار حاضر شوند، در خانه‌های خود بمانند. با متوقف شدن جریان مرسوم گردشگری در ایتالیا، این کشور شاهد کاهش ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار دلاری در آمارهای خود در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۰ بود.

۷. انگلستان

-ed36053b-46d7-430c-be6b-ec97ebfeed6b

انگلیس نیز از معدود کشورهای جهان بود که مرزهای خود را تعطیل نکرد یا اینکه به سرعت، قرنطینه ۱۴ روزه را برای مسافران بین‌المللی اعمال نکرد و این وضعیت را تا ژوئن ادامه داد. در نتیجه، میزان ابتلا در آن کشورها تشدید شد و بسیاری از کشورهای جهان ضمن اعلام ممنوعیت ورود کسانی را که از بریتانیا می‌آیند، شهروندان خود را نیز از سفر به آنجا برحذر داشتند. بریتانیا در چهار ماه اول سال پنج میلیون و ۸۱۶ هزار دلار درآمد را از دست داد.

۸. استرالیا

-85afb693-afd1-4da1-a525-6cce36d23ccb

استرالیا تا به اینجا سال سختی را پشت سر گذاشته است. آتش‌سوزی‌های وسیعی که از ابتدای سال ۲۰۲۰ نقاط مختلف این قاره را فرا گرفت و ویروس کرونا که با فاصله‌ای کم پس از آن آغاز شد، انرژی زیادی از این کشور تلف کرد. این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری، پنج میلیون ۶۷۴ هزار دلار از درآمدهای گردشگری خود را از دست داده است. استرالیا به‌همراه نیوزیلند که هم‌مرز و همسایه هستند، واکنش مطلوب و منطقی در برابر شیوع کرونا از خود نشان دادند و با اجرای پروتکل‌های ایمنی در میان شهروندان و ممنوعیت سفر خارجی‌ها به این دو کشور، از ساکنان خود در برابر کرونا محافظت کردند. به خاطر موج دوم کووید ۱۹ که به‌تازگی در این کشورها راه افتاده است، سیمون بیرمنگام، وزیر تجارت استرالیا اعلام کرد که به احتمال زیاد این کشور تا سال ۲۰۲۱، اجازه ورود خارجی‌ها به این کشور را نخواهند داد.

۹. ژاپن

-ddfd9eed-8890-4b3a-a104-eebf5ed57f59

ژاپن که قرار بود در پایتخت خود، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ باشد (این بازی‌ها به سال آینده موکول شدند)، امیدوار بود درآمد زیادی از برگزاری این رویداد عظیم و ورود ورزشکاران، طرفداران و گردشگران به دست بیاورد.

صرف‌نظر از ضررهای خاصی که ژاپن متحمل شد، این کشور جزیره‌ای پنج میلیون ۴۲۸ هزار دلار را تنها در چهار ماه نخست سال در صنعت گردشگری خود از دست داد.

۱۰. هنگ کنگ

-76446d69-a134-48cc-bf49-89e1d52980ff

هنگ کنگ اولین کشوری بود که انجام تست کرونا را به‌عنوان شرطی لازم برای همه مسافران هوایی که وارد این کشور می‌شوند، اعلام کرد. این شرط در ماه آوریل اعلام شد و از ماه مه نیز شروع به انجام تست دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده بدن مسافران در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ کرد. تمامی مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند نیز ملزم به گذراندن قرنطینه‌ای ۱۴ روزه در هتل یا محل اقامت خود هستند. این کشور در دوران وقفه فعالیت‌های گردشگری معمول خود پنج میلیون و ۲۰ هزار درآمد را تنها در چهار ماه اول سال از دست داده است.





شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved